آمریكا و ادامه نظامیگری - طرح گسترش مداخله نیروهای عملیات ویژه
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش نیویورك تایمز، دریادار 'ویلیام اچ. مك راون' فرمانده یگان 'عملیات ویژه' آمریكا خواستار هرچه گسترده تر شدن قلمرو كاری این نیرو خارج از قلمرو عادی آرایش نظامی وزارت دفاع آمریكا (پنتاگون)، شده است.

این نیرو با سابقه یك دهه فعالیت در 70 كشور بویژه مناطقی كه در سیاست خارجی آمریكا خطرساز تعریف شده است، عملیات جنگی انجام می دهد كه در آخرین مورد به فرماندهی مك راون، 'اسامه بن لادن' رهبر القاعده را ماه مه 2011 در پاكستان هدف قرار داد.

نیویورك تایمز روز دوشنبه نوشت: در شرایط كنونی كه دولت آمریكا بودجه پنتاگون را كاهش داده و از اعزام انبوه نیرو به خارج از كشور پرهیز می كند و همچنین دیگر مقبولیت مردمی برای اشغالگری ها نیز وجود ندارد، طرح مك راون مدلی جدید از میادین رزمی آمریكا ارائه می دهد.

وی می خواهد، اختیار عمل و خودمختاری بیشتری برای آرایش نیروها و تجهیزات جنگی در نقاطی داشته باشد كه طبق برآوردهای اطلاعاتی و با احتساب تحولات جهانی، حساس ترین مناطق بشمار می آیند.

این مناطق بویژه در آسیا، آفریقا و آمریكای لاتین در یك دهه گذشته كمتر شاهد این حضور نظامی بوده است.

به نوشته این روزنامه، در حالی كه باراك اوباما و پنتاگون استفاده از 'نیروهای عملیات ویژه' را مناسب ترین راه می دانند، اما فرماندهان منطقه ای پنتاگون و وزارت خارجه آمریكا با این طرح ها مخالف هستند.

فرماندهان منطقه ای پنتاگون بر این باورند كه گسترش حیطه كاری نیروی عملیات، حوزه اقتدار عمل آنان را می كاهد.

همچنین برخی سفرا در مناطق بحرانی جهان هم می گویند كه اعزام كماندوها به این مناطق نقض حاكمیت ملی كشورها است و مصداق آن هم تیره شدن روابط دو كشور پاكستان و آمریكا پس از كشته شدن 'بن لادن' در عملیات نیروهای ویژه است.

دولت، نیروهای مسلح و كنگره در آمریكا معتقدند كه فرماندهی نیروهای مشترك با اعمال نیروی گروه های فشار، طرح گسترش حوزه كاری نیروی عملیات ویژه را پیشنهاد داده است.

همچنین قرار است امروز (دوشنبه) طرح هزینه های وزارت دفاع آمریكا منتشر شود كه در آن افزایش بودجه و پرسنل فرماندهی عملیات ویژه نیز پیش بینی شده است، در حالی كه دیگر بخش های نظامی باید كاهش بودجه را تحمل كنند.

نیویورك تایمز افزوده است: هنوز هیچ تصمیمی راجع به پذیرش پیشنهاد مك راون گرفته نشده است.

در راهكارهای جدید پیش بینی شده كه 12 هزار نیروی عملیات ویژه با توجیه حمله به اهداف تروریستی، آزاد سازی گروگان ها، ماموریت آموزشی، ارتباطاتی و جمع آوری اطلاعات در مناطق مختلف جهان بمانند.

در یك دهه گذشته 80 درصد مامویت این نیروها در خاورمیانه و جنوب غرب آسیا متمركز بوده است. شمار فعالیت روزانه آنان در این مدت بیش از 12 هزار نیرو بوده است كه 80 درصد در خاورمیانه مستقر بوده اند و سربازان بازگشته از عرق هم به مناطقی كه آمریكا نیرو نداشته، اعزام شده اند.

مك راون همچنین می خواهد، اختیار عمل اعزام واحدها به نقاط حساس جهان بدون انجام مراحل رسمی پنتاگون را داشته باشد.

فرماندهی نیروهای عملیات ویژه مدعی شده است كه ماموریت ها را با نمایندگان دیپلماتیك هر كشور هدف اعزام، هماهنگ خواهد كرد، در حالیكه عملیات كشتن بن لادن را بدون اطلاع مقامات پاكستان انجام داد.

مترجمام**1591**1516





:: برچسب‌ها: بهار , خانه ,
:: بازدید از این مطلب : 461
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 24 بهمن 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: